Köpvillkor

1 Allmänt

Vi som tillhandahåller Webbutiken på DoftprinsHen är det lag eller den förening/skolklass som anges som avsändare i Webbutiken. Med benämningarna ”vi”, ”våra”, ”vårt” och ”oss” nedan avses Laget/Föreningen/Skolklassen.

DoftprinsHen tillhandahåller plattformen där Webbutiken finns. De hanterar all administration och hantering rörande sådant som orderhantering, leveranser, betalning, ångrade köp och reklamationer.

Du måste vara minst 18 år för att utan vårdnadshavares godkännande få beställa våra varor genom Webbutiken.

Vi och vår samarbetspartner DoftprinsHen har rätt att ensidigt ändra Köpvillkor i Webbutiken efter behov utan att meddela dig på förhand. Genom att beställa varor ur sortimentet, prenumerera på nyhetsbrev och/eller använda några av tjänsterna i Webbutiken godkänner du våra vid var tid gällande Köpvillkor och intygar att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga.

När Newbody AB har bekräftat din order uppstår ett bindande avtal mellan dig och DoftprinsHen enligt dessa Köpvillkor.

2 Frakt och leverans

Produkterna du beställer i Webbutiken levereras endast inom Sverige.

Vid leverans till vald leveransadress

Leverans sker till den leveransadress som du har valt. Du kommer att bli kontaktad via telefon eller SMS av transportören med ungefärlig tid för leverans. Om paketet inte kan levereras vid första tillfället, kommer du att bli kontaktad med förslag på ny tid för nytt leveransförsök, alternativt med information om vid vilket utlämningsställe paketet kan hämtas ut. Leverans till dörren förutsätter att vägen fram till entrén är framkomlig med bil.

Den normala leveranstiden är 2-4 veckor, men längre leveranstider kan förekomma. Om möjligt blir du meddelad angående dröjsmål.

DoftprinsHen ansvarar för transportrisken, d v s risken för att varan förloras eller skadas under transporten till dig. Om du inte har tagit emot ditt paket inom 30 dagar från det att du har gjort din order har du rätt att annullera din order, om du inte dessförinnan har accepterat ett nytt leveransdatum. Summan du betalat återbetalas så fort som möjligt, dock senast 30 dagar efter att du har annullerat din order.

När du hämtat ut eller mottagit din order ska du kontrollera varorna och att antalet stämmer överens med din orderbekräftelse. Om någonting inte stämmer ska du omgående meddela DoftprinsHen detta på nedan angivna adress/telefonnummer.

3 Priser och avgifter

Alla priser som anges i Webbutiken är inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Vi och vår samarbetspartner DoftprinsHen reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt andra förändringar i Webbutiken. Vi reserverar oss även för eventuella fel i lagersaldo, slutförsäljning samt att varan på bilderna kan avvika från den verkliga varan, i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning.

4 Betalningssätt

Du kan betala för dina varor på de olika sätt som presenteras nedan.

Swishbetalning

I Webbutiken kan du betala med Swish från mobil. När du trycker ”Betala” genereras ett köp som du sedan godkänner med Mobilt BankID inne i din Swishapp.

Betalningar gjorda med Swish hanteras av DoftprinsHen betalningspartner SEB för att garantera en snabb och säker betalning. Betalningen sker i en separat del av kassan/checkouten, där inga personliga uppgifter är tillgängliga för oss eller DoftprinsHen. Det aktuella beloppet dras direkt från ditt konto. Ingen extra avgift tas ut. All information är krypterad och skickas till SEB.

Swish vid leverans

Du kan också Swisha oss direkt vid leveransen på plats.

5 Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du hämtade ut eller mottog din beställning eller från den dag du hämtade ut eller mottog den sista varan i en order om flera varor. Du kan utnyttja din ångerrätt direkt efter ditt köp och behöver alltså inte invänta att ångerfristen ska börja löpa.

För att utnyttja din ångerrätt och skicka tillbaka en vara, ska du ta kontakt med vår samarbetspartner DoftprinsHen (på nedan angivna adress/telefonnummer). De kommer då att förse dig med en returfraktsedel som du kan använda för att returnera din vara (du står för returfrakten enligt den gällande prislistan vid tidpunkten för returen). De kommer även att förse dig med vidare information om hur du ska genomföra returen. När du kontaktar dem ber vi dig ha ditt ordernummer nära tillhands. Så snart du har fått returfraktsedeln ska du utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar skicka tillbaka varan till DoftprinsHen.

Du kan också använda dig av Konsumentverkets standardformulär för att utöva ångerrätten, vilket du hittar på Konsumentverkets hemsida.

Vi ber dig att om möjligt återsända varan i sin originalförpackning som paket eller brev med användande av den returfraktsedel du har fått av DoftprinsHen.

Ångerrätten gäller inte för varor med bruten plombering som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl. Om en vara har plomberats får du inte bryta plomberingen om du vill kunna utöva din ångerrätt. Din ångerrätt upphör alltså när du bryter plomberingen. Observera att för köp av matvaror gäller att plomberingen av kartongen måste vara obruten, flaskor och liknande oöppnade, för att du ska kunna utnyttja din ångerrätt.

Väljer du att utnyttja din ångerrätt för hela din order betalar DoftprinsHen tillbaka det du betalat för din order exklusive frakt- och expeditionsavgift. Återbetalning görs så snart DoftprinsHen har tagit emot varan från dig eller så snart du har visat att varan har sänts tillbaka, dock senast inom 14 dagar.

Om du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och denna hantering inneburit en värdeminskning av varan, kommer ett avdrag att göras på det belopp som ska återbetalas till dig med ett belopp som motsvarar minskningen av varans ursprungliga värde.

Om du har frågor angående din ångerrätt, kontakta DoftprinsHen på nedan angivna adress/telefonnummer.

6 Reklamation

Som konsument har du rätt att reklamera din vara i upp till tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Om du märker att en vara som skickats till dig är skadad, ska du anmäla det direkt när du hämtat ut eller mottagit din vara. Du bör också rapportera om förpackningen som varorna skickats i är skadad, oavsett om dina varor är skadade eller inte.

Om du upptäcker ett fel är det viktigt att du kontaktar DoftprinsHen (på nedan angivna adress/telefonnummer) och förklarar vad som är fel så snart som möjligt. Observera att du måste lämna ett meddelande till dem med information om felet inom skälig tid efter det att du upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckt felet anses du ha reklamerat inom skälig tid.

Vid en godkänd reklamation skickar DoftprinsHenB dig en förbetald returfraktsedel och informerar dig om hur du ska genomföra returneringen av varan. När de mottagit din reklamation och den returnerade varan kommer de att göra en bedömning av om varan är felaktig. I vissa fall kan foton på varan räcka för att göra en bedömning och returnering är då inte nödvändigt. Detta kommer du i så fall bli informerad om från DoftprinsHen. Om varan är felaktig eller felexpedierad kommer de att ersätta varan så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från det att de mottog varan från dig. Om varan har använts ber vi dig tvätta den innan du returnerar den till DoftprinsHen. Godkänns reklamationen kommer DoftprinsHen att ersätta dig för de eventuella kostnader som du har haft i samband med reklamationen. Vänligen skicka därför kopior av alla eventuella kvitton som rör reklamationen.

Du ansvarar för varan vid retur av reklamerad vara (transportrisk). Skulle varan skadas eller komma bort med anledning av din retur i samband med reklamation är du alltså betalningsansvarig.

Om du har frågor angående reklamation, kontakta DoftprinsHen på nedan angivna adress/telefonnummer.

Samarbetspartners
© 2023 DoftprinsHen